Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Wszelkie problemy z regułami, edytorem itp. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Sob 17:20, 09 Paź 2010 Powrót do góry

Ja w takich sytuacjach robię tak:
1. W regule, w której pojawiają się te jednostki, dodaję konwersację (np. właśnie o tym, ze się pojawiają). W konwersacji w jednej z fraz daję jako wynik jakąś zmienną.
2. W regule, która ma się odpalić po zniszczeniu daję jako warunki ,,Obiekt zniszczony" oraz tą zmienną z konwersacji. W ten sposób reguła zadziała kiedy jednostki będą znisczone - ale już po ich pojawieniu się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ziomal6512



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 49 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:21, 09 Paź 2010 Powrót do góry

Wielkie dzięki Gedeon teraz wszystko jest ok Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ziomal6512 dnia Wto 19:11, 02 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
ziomal6512



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 49 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:13, 02 Lis 2010 Powrót do góry

Sorki za DP ale mam jeszcze jedno pytanie
Czy da się zrobić tak, że mam jednostkę która nie może zginąć i jak zniknie (akcja usuń obiekt) to żeby nie uznawano jej śmierci?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ziomal6512 dnia Wto 19:16, 02 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Wto 19:29, 02 Lis 2010 Powrót do góry

Hmm. Możesz zrobić coś takiego.
Jako warunki przegranej dać:
1. śmierć jednostki
2. $zmienna == 0.

I zrobić tak, żeby w momencie, w którym jest usuwana pokazała się konwersacja, któej wynikiem jest $zmiena==1. Wtedy przegrana nie zadziała, bo choć spełniony będzie pierwszy warunek, to drugi nie. Tzn. wydaje mi się, żeby to zadziałało, sam nie próbowałem Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ziomal6512



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 49 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:33, 03 Lis 2010 Powrót do góry

Niestety nie podziałało Razz
Od razu na początku poziomu umierałem
Próbowałem innych podobnych rzeczy i wyszło że albo ginę od razu albo ginę po tymi dwoma względami albo wcale Mad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Czw 7:53, 04 Lis 2010 Powrót do góry

Warunek przegranej:
Kod:
SmiercJednostki && $zmienna==0


Następnie w regule, która usuwa jednostkę, przed akcją usunięcia dodaj akcję wyrażenie a w nim wpisz:
Kod:
$zmienna=1


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Czw 17:39, 04 Lis 2010 Powrót do góry

Hmm no generalnie to właśnie miałem na myśli i mu napisałem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ziomal6512



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 49 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:05, 05 Lis 2010 Powrót do góry

Nigi rozwiązałeś problem dzięki Very Happy
Gedeon o wyrażeniu nic nie mówiłeś Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Pią 17:49, 05 Lis 2010 Powrót do góry

aaaa faktycznie, ja mówiłem, żeby dodać tą zmienną jako wynik frazy, nie wyrażenie. Racja, przepraszam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
RasQura



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 243 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:56, 08 Sty 2011 Powrót do góry

Mam pewien problem mianowicie mam w mapce sklep i wszystko idzie dobrze tylko po kupnie przedmiotu zamiast pojawić się przedmiot pojawiają się wszystkie sztuki tego przedmiotu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
RasQura



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 243 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:58, 12 Sty 2011 Powrót do góry

Sory za spam ale jest mi bardzo potrzebna odpowiedź ludzie pomocy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Śro 19:02, 12 Sty 2011 Powrót do góry

Hmm trochę mało uścisliłeś, może dlatego nie ma odpowiedzi?
Dodam, ze chodzi o to, że Rasqura zaznaczył, zeby zakup ujawnił ,,którąkolwiek" z ksiąg, ale ujawniają się wszystkie na raz (wiem, bo oglądałem ta mapę, ale nie wiem, co zrobić).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Śro 21:06, 12 Sty 2011 Powrót do góry

Każdy z przedmiotów powinien mieć oddzielną akcję ujawniającą go. W zależności od przedmiotu, który został kupiony, inna z tych akcji powinna być wywoływana.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Śro 21:48, 12 Sty 2011 Powrót do góry

Tak, ale tu chodzi o kilka przedmiotów tego samego typu. Po to, aby gracz mógł kilka razy za pomocą tej samej, zachowanej konwersacji kupować je.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Śro 22:41, 12 Sty 2011 Powrót do góry

W takiej sytuacji wprowadziłbym dwie dodatkowe zmienne: $kup_przedmiot oraz $ostatnio_kupiony. W konwersacji jako wynik frazy kupującej przedmiot ustaw
Kod:
$kup_przedmiot=1


Następnie dla każdego z tych przedmiotów utwórz regułę z akcją ujawniającą go. Dla każdej z tych reguł w warunku wpisz:
Kod:
$kup_przedmiot==1 && $ostatnio_kupiony==x

gdzie x to kolejne liczby naturalne rosnące od 0 (tzn dla pierwszego warunku 0, dla drugiego 1, dla trzeciego 2, itd.)

Ponadto do każdej z tych reguł dodaj akcję wyrażenie z zawartością:
Kod:
$kup_przedmiot=0
$ostatnio_kupiony=$ostatnio_kupiony+1


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nigi dnia Śro 22:52, 12 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)