Autor |
Wiadomość |
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Sob 17:20, 09 Paź 2010 |
|
Ja w takich sytuacjach robię tak:
1. W regule, w której pojawiają się te jednostki, dodaję konwersację (np. właśnie o tym, ze się pojawiają). W konwersacji w jednej z fraz daję jako wynik jakąś zmienną.
2. W regule, która ma się odpalić po zniszczeniu daję jako warunki ,,Obiekt zniszczony" oraz tą zmienną z konwersacji. W ten sposób reguła zadziała kiedy jednostki będą znisczone - ale już po ich pojawieniu się.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
ziomal6512
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica Płeć:
|
Wysłany:
Sob 22:21, 09 Paź 2010 |
|
Wielkie dzięki Gedeon teraz wszystko jest ok
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ziomal6512 dnia Wto 19:11, 02 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
ziomal6512
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica Płeć:
|
Wysłany:
Wto 19:13, 02 Lis 2010 |
|
Sorki za DP ale mam jeszcze jedno pytanie
Czy da się zrobić tak, że mam jednostkę która nie może zginąć i jak zniknie (akcja usuń obiekt) to żeby nie uznawano jej śmierci?
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ziomal6512 dnia Wto 19:16, 02 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Wto 19:29, 02 Lis 2010 |
|
Hmm. Możesz zrobić coś takiego.
Jako warunki przegranej dać:
1. śmierć jednostki
2. $zmienna == 0.
I zrobić tak, żeby w momencie, w którym jest usuwana pokazała się konwersacja, któej wynikiem jest $zmiena==1. Wtedy przegrana nie zadziała, bo choć spełniony będzie pierwszy warunek, to drugi nie. Tzn. wydaje mi się, żeby to zadziałało, sam nie próbowałem
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ziomal6512
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica Płeć:
|
Wysłany:
Śro 19:33, 03 Lis 2010 |
|
Niestety nie podziałało
Od razu na początku poziomu umierałem
Próbowałem innych podobnych rzeczy i wyszło że albo ginę od razu albo ginę po tymi dwoma względami albo wcale
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Czw 7:53, 04 Lis 2010 |
|
Warunek przegranej:
Kod: |
SmiercJednostki && $zmienna==0 |
Następnie w regule, która usuwa jednostkę, przed akcją usunięcia dodaj akcję wyrażenie a w nim wpisz:
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Czw 17:39, 04 Lis 2010 |
|
Hmm no generalnie to właśnie miałem na myśli i mu napisałem...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ziomal6512
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica Płeć:
|
Wysłany:
Pią 15:05, 05 Lis 2010 |
|
Nigi rozwiązałeś problem dzięki
Gedeon o wyrażeniu nic nie mówiłeś
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Pią 17:49, 05 Lis 2010 |
|
aaaa faktycznie, ja mówiłem, żeby dodać tą zmienną jako wynik frazy, nie wyrażenie. Racja, przepraszam.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
RasQura
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany:
Sob 21:56, 08 Sty 2011 |
|
Mam pewien problem mianowicie mam w mapce sklep i wszystko idzie dobrze tylko po kupnie przedmiotu zamiast pojawić się przedmiot pojawiają się wszystkie sztuki tego przedmiotu
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
RasQura
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany:
Śro 18:58, 12 Sty 2011 |
|
Sory za spam ale jest mi bardzo potrzebna odpowiedź ludzie pomocy
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Śro 19:02, 12 Sty 2011 |
|
Hmm trochę mało uścisliłeś, może dlatego nie ma odpowiedzi?
Dodam, ze chodzi o to, że Rasqura zaznaczył, zeby zakup ujawnił ,,którąkolwiek" z ksiąg, ale ujawniają się wszystkie na raz (wiem, bo oglądałem ta mapę, ale nie wiem, co zrobić).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Śro 21:06, 12 Sty 2011 |
|
Każdy z przedmiotów powinien mieć oddzielną akcję ujawniającą go. W zależności od przedmiotu, który został kupiony, inna z tych akcji powinna być wywoływana.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Śro 21:48, 12 Sty 2011 |
|
Tak, ale tu chodzi o kilka przedmiotów tego samego typu. Po to, aby gracz mógł kilka razy za pomocą tej samej, zachowanej konwersacji kupować je.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Śro 22:41, 12 Sty 2011 |
|
W takiej sytuacji wprowadziłbym dwie dodatkowe zmienne: $kup_przedmiot oraz $ostatnio_kupiony. W konwersacji jako wynik frazy kupującej przedmiot ustaw
Następnie dla każdego z tych przedmiotów utwórz regułę z akcją ujawniającą go. Dla każdej z tych reguł w warunku wpisz:
Kod: |
$kup_przedmiot==1 && $ostatnio_kupiony==x |
gdzie x to kolejne liczby naturalne rosnące od 0 (tzn dla pierwszego warunku 0, dla drugiego 1, dla trzeciego 2, itd.)
Ponadto do każdej z tych reguł dodaj akcję wyrażenie z zawartością:
Kod: |
$kup_przedmiot=0
$ostatnio_kupiony=$ostatnio_kupiony+1 |
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Nigi dnia Śro 22:52, 12 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|