Autor |
Wiadomość |
Santorr
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 17:19, 07 Maj 2011 |
|
1. Azeby chlopak zlych nawykow sie nie uczyl.
2. Azeby nie przylecial spowrotem z kolejnym pytaniem czemu mu nie zaliczylo nastepnych bonusow do ataku tylko ten jeden na nastepnej mapie..
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
JacobvsLocke
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 18:22, 07 Maj 2011 |
|
Nie lepiej zrobic to zmienną lokalną $attack = $attack + 30 a na koncu mapy przed samą wygraną zapisac wlasciwosci postaci na zmiennych globalnych i na nastepnie wczytac je na poczatku mapy?
Właśnie tak zrobiłem, ale zmienne permanentne lepiej pisać od razu; na końcu mapy nie będę wiedział ile gracz dostał bonusów
1. Azeby chlopak zlych nawykow sie nie uczyl.
Dzięki Santorr, ale takie podstawy to ja znam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Santorr
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 19:47, 07 Maj 2011 |
|
Hmn nie wiem czy dobrze zrozumialem pierwsza część ale jezeli jest tak jak mysle:
caly atak postaci mozna w 1 zmiennej globalnej zapisac nie trzeba amietac ile bonusow bylo.
#Edit
Stfuu.. Czy wszyscy zapomnieliśmy o czyms taki jak ciągłość?? Wystarczy że na kazdej mapie jednostce zaznaczymy ciąglosc (klik na postac. zakładka biegłości i zaznaczamy ciąglosc) i jednostka bedzie miala cały czas tą samą nazwe...
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Santorr dnia Nie 12:18, 08 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
JacobvsLocke
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 12:43, 08 Maj 2011 |
|
Jak cały atak zapisać w jednej zmiennej?
A ciągłość to tylko chyba poziom i zdrowie jednostki zapamiętuje :/
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Santorr
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 13:11, 08 Maj 2011 |
|
1. W ostatniej regule na mapie, te jco zmienia mape na nastepna to przed akcje zmieniajaca mape wstawiamy akcje wyrazenie do obiektu obiekt to nasz hero a wyrazenie to:
#atak = $attack
i na poczatku nastepnej mapy wczytujemy zmienna
$attack = #atak
i tak na kazdej mapie nawet na pierwszej to wtedy ine bedą sie dublowały bonusy
2.atak chyba tez, zaraz jeszcze sprawdze. I wtedy by mozna bylo uzyc zmiennej lokalnej przy nagrodzie $attack = $attack +30.
Sprawdzilem wlasne bonusy nie przechodza, tylko poziom postaci.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Santorr dnia Nie 13:14, 08 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
BADminio
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pią 19:11, 20 Maj 2011 |
|
Mam problem i na pewno mnie zabijecie za to, że zadaje głupie pytania:
Jak zapisać warunek w konwersacji? Tzn. jak mleko=1 ; $mleko==1 ???
Daje tu obrazek z mojej sytuacji:
JEST_ZAMEK- obiekt istnieje (zamek)
BDM_KOX_TALK- obiekt w obszarze
Czyli chcę aby bohaterowie gdy będą mieli zamek (dopiero otrzymują po wykonaniu misji) i weszli w obszar rozpocznie się gadka o tym jak są super bo wykonali misję...
EDIT: widzę że obrazek trochę nie wyraźny- zapis wygląda tak: JEST_ZAMEK && BDM_KOX_TALK
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BADminio dnia Pią 19:13, 20 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Pią 19:39, 20 Maj 2011 |
|
Jeśli dobrze rozumiem twoje zamierzenia, to powinieneś ten warunek umieścić w regule zawierającą tę konwersację, a nie we frazie samej konwersacji.
Cytat: |
Tzn. jak mleko=1 ; $mleko==1 ??? |
Jeśli już, to w warunku raczej interesuje ciebie $mleko==1, a nie $mleko=1. A jeśli chodzi o umieszczenie dwóch wyrażeń w jednym warunku, to łączysz je poprzez && (i) albo || (lub).
A zapis "JEST_ZAMEK && BDM_KOX_TALK" jest ogólnie poprawny, zakładając, że obie części składowe to poprawne wydarzenia.
Mam nadzieję, że któraś z tych odpowiedzi pasuje do twojego pytania, bo szczerze mówiąc nie do końca zrozumiałem z całej twojej wypowiedzi o co naprawdę pytasz :P
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Nigi dnia Pią 19:42, 20 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
BADminio
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 15:09, 21 Maj 2011 |
|
Sorki, nie opanowałem jeszcze sztuki normalnego przekazywania informacji
Mam frazę która ma się uruchomić gdy zostaną spełnione obydwa warunki (te co wyżej) no i robię w warunku tak jak w regułach (chyba nie da się uruchomić frazy w regułach ) czyli JEST_ZAMEK && BDM_KOX_TALK no i chodź spełniam obydwa warunki- nic się nie dzieje i się pytam czy zapis jest poprawny.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
firefly
Straż Miejska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 15:20, 21 Maj 2011 |
|
pamiętaj, pierwsze co musisz zrobić, to wywołać konwersację. A dopiero potem jak masz kilka fraz, to wpisujesz warunki. Wtedy zależnie które są spełnione, to odpowiednie frazy da się wybrać
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BADminio
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 15:25, 21 Maj 2011 |
|
Nie rozumiem... jak to? Najpierw ma być fraza bez warunku- "czy wykonałeś zadanie", a potem fraza "tak" z warunkiem?
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BADminio dnia Sob 15:47, 21 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Sob 20:38, 21 Maj 2011 |
|
Najpierw musisz [link widoczny dla zalogowanych].
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BADminio
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 11:10, 22 Maj 2011 |
|
Ech, nieważne rozwiązałem na swój sposób
Ale i tak przedstawię sytuację jeszcze raz:
Jest rozmowa wywołana normalnie (w regule)
Koniec rozmowy- "zdobądź zamek i wróć to pogadamy"
No i są dwa warunki zamek istnieje i obiekt w obszarze
I ciąg dalszy rozmowy (miał być)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
firefly
Straż Miejska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 16:23, 22 Maj 2011 |
|
każda reguła jest jednorazowa, więc za drugim razem trzeba konwersację wywołać ponownie
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
BADminio
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 18:06, 22 Maj 2011 |
|
...Czyli jeszcze jedna reguła w której będą warunki z frazy?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
firefly
Straż Miejska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 18:20, 22 Maj 2011 |
|
możesz zrobić tak jak ja to robie w moich mapach.
Reguła I
warunek: a && aselect
a- obiekt w obszarze, Twoja postać blisko rozmówcy
b- wyrażenie do obiektu, zaznaczasz rozmówcę, i wpisujesz $isselected == 1
akcje: konwersacja, wyrażenie - "wpisujesz @clearselection()", zachowaj regułę. I w konwersacji dodajesz jeszcze jedną frazę początkową (zaznaczoną ptaszkiem) o treści wyjście - jakby coś się zacięło. I teraz jak podejdziesz pod rozmówcę, i go zaznaczysz, to rozpoczyna sie rozmowa - działa to nieskończenie wiele razy. I wtedy robisz kilka fraz, wpisujesz im warunki itd
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
|