Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Wszelkie problemy z regułami, edytorem itp. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
BADminio



Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:22, 22 Maj 2011 Powrót do góry

Dzięki za pomoc, bo w konwersacjach nigdy nie lubiłem kombinować Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kurzel131



Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:15, 12 Lis 2011 Powrót do góry

Mam takie pytanie, stworzylem duza mape dalem po 3 nacje po kazdej stronie usdodalem w ksiedze zadania itd

- co zrobic zeby zadania zawarte w notatce dorpwadzily do zwyciestwa/przegranej np zabicie wszystkich herosow jest warunkiem zwyciestwa czy zburzenie zamku

- problem jest taki dalem herosow po stronie wroga i wlasciwie tylko oni atakuja ustawilem poziom trudnosci na trudny wrog wydobywa surowce choc nie wszyscy buduja koszary i dodastkowe wierze ale nie szkola sie zadne jednostki o co moze chodzic.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gizi



Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 21:28, 20 Lis 2011 Powrót do góry

jedyne co mi przychodzi na myśl to:
wydarzenie -> obiekt zniszczony -> ustaw -> zaznaczamy herosów gracza A, którzy jak zginą dają zwycięstwo graczowi B i ich tu 'ustawiamy'
potem akcja -> gracz wygrywa -> zaznaczamy gracza
reguła -> dajemy warunek 'zniszczenie herosów' --> akcja do reguły 'gracz wygrywa'

jeśli chodzi o zniszczenie zamku:
właściwości mapy -> ustawienia -> warunek zwycięstwa

ze szkoleniem się jednostek, może nie wszystkie technologie odpowiednio ustawiłeś?

nie jestem znawcą Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
rafał01



Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 87 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:26, 28 Lis 2011 Powrót do góry

OK, wiem tyle: da się jakoś zrobić 3 z pierwszego posta: więc tak to powinno wyglądać w warunku do reguły:
PoZasobnikiem && y
Gdzie:
- PoZasobnikiem to nazwa wydarzenia (może być oczywiście inna, aby się wszystko zgadzało) "obiekt poza zasobnikiem", a mam nadzieję, że wiesz, jak to się robi.
- Natomiast y to warunek (nie wiem jak się go robi, niech ktoś pomoże) oznaczający, że musi upłynąć 5 sekund od wystartowania gry, aby warunek był spełniony
No a w akcji dajesz przegranie gracza, czy co tam sobie chcesz (jeśli chcesz zrobić przegranie, to nie wiem czy wiesz, ale akcje "gracz wygrywa" i "gracz przegrywa" są zamienione w edytorze).
Wtedy robisz regułę z warunkiem 1 i dajesz do niej na pierwszym miejscu akcję oznaczającą wejście obiektu do zasobnika. A kiedy upłynie czas, obiekt będzie "uwięziony" w zasobniku, w którym będzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
rafał01



Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 87 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:21, 02 Gru 2011 Powrót do góry

Witam, mam pytanie dotyczące akcji "opóźnij".
Mianowicie, kiedy ona działa? To znaczy, kiedy chcę, aby cała reguła odpaliła się z opóźnieniem, to czy muszę dać "opóźnij" na początku, czy jest to bez znaczenia?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:06, 03 Gru 2011 Powrót do góry

działa to tak, że jeżeli warunek zostaje spełniony, to akcje z reguły wykonają się z opóźnieniem, które tą akcją podasz. Akcje wykonują się w kolejności z góry na dół, więc opóźnij ustawiasz jako pierwszą


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
rafał01



Dołączył: 26 Lis 2011
Posty: 87 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:16, 29 Gru 2011 Powrót do góry

Jak włączyć w tzarze takie coś... ja to nazywam "tryb filmu". Wtedy z góry i z dołu są dwa czarne paski i jedyne, co możemy kontrolować w grze, to szybkość gry. Jaka akcja to wywołuje i jaka akcja to anuluje?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Pią 7:55, 30 Gru 2011 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:48, 08 Sty 2012 Powrót do góry

tylko jednostki gracza też zablokuj i później odblokuj, bo będziesz mógł nimi normalnie chodzić


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Myshu



Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:22, 22 Sty 2012 Powrót do góry

Witam! Mam problem i z pewnoscia bedziecie wiedzieli o co chodzi. Po roku przerwy znowu zaczalem pogrywac z kumplem w tzara online ale znudzily nam sie mapy to postanowilem stworzyc cos nowego, fajnego.

Mam dwa problemy:

1. Gra jest na 4 graczy. Kazdy w jednym rogu mapy. Aczkolwiek jesli dam w grze team 1 na 3 graczy w team dwa to jeden grac z drugiego teamu ma zamek tuz obok drugiego a trzeci jest sam. Ustawilem pozycje startowe ale to nie dziala. No i aktywowalem kazde krolestwo.


2. Ustawilem po dwie wieze obronne dla kazdego gracza. Ale jak odpalam gre to ich nie ma. Tak samo sprawdzilem czy sie 'krolestwo x' zgadza i czy aktywowalem.

Narazie tyle mozliwe ze bedie wiecej, szukalem w poradnikach odpowiedzi ale bez skutku,

Dzieki za pomoc!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bimbol
Straż Miejska


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:29, 22 Sty 2012 Powrót do góry

Nie rozumiem do końca problemu i chyba bez przesłania mi mapki Ci nie pomogę.
Jeśli nie chcesz jej upubliczniać podaj mi link na PW.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:48, 26 Sty 2012 Powrót do góry

Jest coś takiego jak opcja użyj ustawień mapy. Jeżeli jest "zielona", to wszystko jest tak jak ustaliłeś w edytorze (zasoby, limity populacji, ograniczenia technologii, budynki i jednostki, krolestwa itd). Jeżeli będzie niezaznaczona, to wszystko możesz sobie ustawić sam, ale wtedy znikają wszystkie budynki i układy sojusznicze, i domyślnie każdy dostaje zamek plus 3 wieśniaków, oraz każdy z każdym ma wojnę. Może o to chodzi?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bimbol
Straż Miejska


Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 890 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pisarzowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:55, 26 Sty 2012 Powrót do góry

firefly sprawa już dawno rozwiązana na PW. Autor nie chciał publikować mapy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nnorm



Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:09, 13 Lut 2012 Powrót do góry

Czy da się zrobić dwie takie konwersacje, aby jedna miała wpływ na drugą?
Chcę zrobić tak, aby w razie oschłego lub przyjaznego tonu (tutaj dwie opcje do wyboru w konwersacji)w tej pierwszej - automatycznie w drugiej, konwersacja byłaby prowadzona w uprzednio wybranym tonie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:20, 15 Lut 2012 Powrót do góry

Jasne. W konwersacji 1, w np pierwszej "niemiłej" frazie, wpisujesz w polu "wynik" coś takiego: $x = 1 przy czym zamiast x wstawiasz sobie jakąś nazwę bez polskich znaków (np $niemily = 1), analogicznie robisz w pierwszej "milej" frazie, ale tam dajesz $y=1, czyli po prostu inną nazwę.

Teraz w konwersacji 2 robisz jakby 2 osobne konwersacje (dwie frazy początkowe), jedną miłą, drugą nie. I do warunku tej miłej (do frazy początkowej, w polu warunek), wpisujesz $y == 1 (czyli zmienną z miłej frazy), a do konwersacji niemiłej $x == 1. W ten sposób jeżeli gość był miły, to konwersacja będzie wyglądała tak, jak przy wyborze tej frazy, gdzie w warunku masz $x==1, a jeżeli był niemiły, to tak jak w frazie z $y==1.

Jeżeli nie chcesz, żeby konwersacje były zupełnie inne, tylko żeby np wyglądały one tak:

-cześć gościu
-no cześć
-dałbyś mi trochę złota na piwo?
( i tutaj zależnie czy gracz był miły odpowiedź tak lub nie)

Wtedy całą konwersację robisz normalnie, i we frazie "dałbyś mi złoto" robisz dwie kontynuację (tak lub nie, czy co tam chcesz). I do każdej z nich w polu warunek wpisujesz $x == 1, i $y == 1, zależnie któa ma być reakcją na jakie zachowanie


Zmienne dają też dodatkowe możliwości. Jeżeli w konwersacji w jakiejś frazie dasz jako wynik $zmienna = 1 (oczywiście nazwa dowolna, bez spacji i polskich znaków), to możesz zrobić np regułę, wsadzić do niej akcje jakie tam chcesz, i wpisać jako warunek $zmienna == 1. Wtedy akcje zostaną wykonane po kliknięciu w daną frazę podczas konwersacji


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)