Autor |
Wiadomość |
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Sob 5:52, 11 Sie 2007 |
|
1. Nie da się wydać takiego rozkazu magowi. Możesz co najwyżej liczyć na to, że AI samo zdecyduje się rzucić czar magiem, gdy wróg znajdzie się w pobliżu.
2. Najprawdopodobniej nie da się. Zmienna $level nie wpływa na to, a próby z innymi zbliżonymi nazwami nie przyniosły efektów.
3. Ciągłość jest jedyną metodą, więc skoro ona nie działa to nie da się. Chyba, że znalazłoby się zmienną odpowiadającą za poziom dział statku - wtedy możnaby to rozwiązać zmiennymi permanentnymi.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Vairon
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 20:36, 12 Sie 2007 |
|
Mam jeszcze jedno pytanie apropo edytora.
W akcji ,,utwórz" obiekt znajduje się taki obiekt jak ,,flaga". Gdy dałem to do gry to pojawiła się tam wielka flaga. I tu rodzi się moje pytanie: czy da się ją w jakiś sposób wykorzystać czy ma ona tylko stać i ładnie wyglądać?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
piorun
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1796
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany:
Nie 20:59, 12 Sie 2007 |
|
Tak, ja też miałem zadać to pytanie, bo widziałem w kilku mapach taką flagę (np. Miasto Tyros). To czego to właściwie służy?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Nie 21:26, 12 Sie 2007 |
|
Wykorzystać ją można tak jak dowolny inny przedmiot. Z tą różnicą, że podnieść ją może jedynie wieśniak i nie może jej potem wypuścić, a gdy spróbuje na przykład wejść do zamku z flagą, to tzar się wysypie ;>
A na poważnie, to przypuszczam, że zamiarem autorów było umożliwienie rozgrywek multiplayerowych w trybie capture the flag, czyli przeciwstawne sobie królestwa próbują zdobyć flagę i np. dostarczyć ją w pobliże swego zamku.
Pozostaje tylko kwestia utworzenia odpowiedniej mapy wykorzystującej tą możliwość.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Zymek
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok Płeć:
|
Wysłany:
Nie 21:48, 12 Sie 2007 |
|
świetny pomysł spróbuję kiedyś coś takiego wykombinować ;] serio. jak skończę demo to zrobię próbną wersję takiej mapki. jeśli coś mi się uda, to spoko.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Vairon
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią 17:24, 17 Sie 2007 |
|
Czy da się coś zrobić, aby wartość ,,max zdrowie" i ,,mana" miały w następnej misji kampanii taką samą wartość z jaką skończyły poprzednią planszę?
,,Ciągłość" działa tylko na ,,Atak", ,,Obronę" i ,,Poziom".
Z góry dzięki za odpowiedź.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Kamil Kania
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z dalekiego Południa Płeć:
|
Wysłany:
Pią 17:44, 17 Sie 2007 |
|
Ciągłość działa również na zdrowie Tyle że w każdej misji trzeba ustawić jego poziom bohaterowi taki sam
Np. 220 zdrowia w każdej misji, bo wtedy każdy poziom który ma jednostka doda 5 do żywotności i już ciągłość będzie działać
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Vairon
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią 20:34, 17 Sie 2007 |
|
Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi. Krzyżowiec ma bazowo 180 życia. Ja zaznaczyłem u niego ciągłość, nadałem mu jekieś imię. Gdy skończyłem planszę miał 200 życia, a w następnej, mimo iż nadałem mu to samo imię i zaznaczyłem ciągłość, znowu miał 180 życia. Został tylko poziom, atak i obrona.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pią 21:03, 17 Sie 2007 |
|
Zgadywałbym, że nie zaznaczyłeś w badaniach początkowych królestwa, do którego należy dana jednostka, technologii kulturystyki.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Vairon
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią 21:48, 17 Sie 2007 |
|
Linear napisał: |
Zgadywałbym, że nie zaznaczyłeś w badaniach początkowych królestwa, do którego należy dana jednostka, technologii kulturystyki. |
Zaznaczyłem W przeciwnym razie w pierwszej planszy życie by się nie zwiększyło. W następnej też zaznaczyłem.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pią 22:01, 17 Sie 2007 |
|
Czyli parametry wzrosły, a więc ciągłość została zachowana? Teoretycznie powinno działać, ja nigdy nie miałem z tym problemów. Jeśli ciągłość działa i na obu mapach są zaznaczone kulturystyka i nauka...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Vairon
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 0:30, 19 Sie 2007 |
|
No nie wiem może mam coś nie tak z Tzarem.
A teraz kolejne pytanie
Czy wydarzenie ,,Objekt po za zasobnikiem" w ogóle działa, czy to jest niedociągnięcie. Pytam, bo w żadnej kampanii, ani tej z gry, ani z kampanii ściągniętych z internetu, nigdy nie spotkałem się z tym wydarzeniem, a po za tym gdy próbowałem je dodać do swojej planszy to nic się działo.
Proszę o odpowiedź kogoś, kto osobiście sprawdził czy to wydarzenie działa. Zrobiłem wszystko jak powinienem: Utworzyłem wydarzenie, potem regułę, której warunkiem była nazwa wydarzenia, a do reguły dałem akcję. Może coś przeoczyłem
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Nie 6:27, 19 Sie 2007 |
|
Mhm, rzeczywiście wygląda na to, że to wydarzenie nie działa. Dodałem odpowiednią adnotację w instrukcji :>
Sugerowałbym zamiast niego użyć wydarzenia "obiekt w zasobniku" i robić odwrotne porównania (ObiektWZasobniku==1 jest równoważne ObiektPozaZasobnikiem==0).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Czw 9:31, 23 Sie 2007 |
|
Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tym #. Wiem, że jest to coś z ciągłością, tylko nie, wiem jak już w jednej planszy zrobię #KupionoMiecz=1, to co wpisać w następnej.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Czw 14:23, 23 Sie 2007 |
|
Różnica pomiędzy $zmienna i #zmienna jest taka, że w pierwszym przypadku zmienna istnieje tylko do końca aktualnej mapy, a w drugim istnieje we wszelkich kolejnych mapach. Na bazie twojego przykładu, po wykonaniu wyrażenia #KupionoMiecz=1 zarówno w aktualnej jak i każdej następnej mapie istnieć będzie zmienna #KupionoMiecz o wartości 1 (o ile gdzie indziej jej nie zmienisz). Więc na przykład w następnej mapie możesz sprawdzić w warunku czy zachodzi równość #KupionoMiecz==1.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|