Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Wszelkie problemy z regułami, edytorem itp. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Nnorm



Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:24, 17 Lut 2012 Powrót do góry

Dzięki, zadziałało Very Happy Wcześniej coś takiego próbowałem zrobić tylko nie wychodziło


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JacobvsLocke



Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:47, 11 Mar 2012 Powrót do góry

Jak zrobić, aby rycerz, którego bije mój hero co sekundę otrzymywał -1 do ataku??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:58, 15 Mar 2012 Powrót do góry

Nie da sie dokladnie tak zrobic. Najblizsze mozliwe rozwiazanie, to połączenie dwóch warunków
1. wyrażenie do obiektu, zaznaczasz rycerza, wpisujesz $program == X (tu sprawdź w podręczniku nigiego ile wynosi zmienna program dla ataku)
2. obiekt w obszarze, rycerz, obszar Twój hero, odległość 1
3. Akcja opóźnij 1000ms
4. Akcja wyrażenie do obiektu rycerz $attack = $attack - 1
5. Akcja zachowaj regułę

Ograniczenia:
1. działa na konkretnego rycerza. Jeżeli chcesz by działało na wszystkich rycerzy, to będzie to dużo bardziej skomplikowane - ale damy radęSmile
2. Twój hero nie musi atakować rycerza. Będzie to działało, gdy rycerz będzie atakował Twojego hero, oraz będzie w odległości 1. Czyli Twój hero może walczyć z kimś innym, lub nawet uciekać, a będzie to działało - tego niestety nie ominiesz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JacobvsLocke



Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:00, 17 Mar 2012 Powrót do góry

Zacznę od tego, że to ma działać na wszystkich rycerzy gracza nr 2. Mam ustawione, że wszyscy rycerze gracza 2 jeśli są w odl. 1 od hero, otrzymują -1 do ataku co 10 sekund. Ustawiłem za pomocą funkcji "program" że hero musi walczyć. Ale teraz jeśli mojego hero atakują dwa rycerze, to atak jest odejmowany im obu.
Chodzi mi o to, żeby ustawić, że dany rycerz musi walczyć (być raniony) z moim hero, aby atak mu się odjął.
Mam pewien pomysł ale nie wiem jak to zrobić. Chodzi o to, żeby dodać jeszcze "Wyrażenie do obiektu" i w nim ustawić, że zdrowie tego rycerza (tego który stoi w odl. 1 od herosa) się zmniejsza. Wtedy naturalne będzie to, że to hero go atakuje. Problem w tym, że to ma dotyczyć każdego rycerza - również tego wyprodukowanego w koszarach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:29, 17 Mar 2012 Powrót do góry

No to ja widzę to tak - warunki:
Twój bohater $ program == walczy
Rycerz którykolwiek gracza 2 $program == walczy

Akcja: Ustaw właściwości obiektu - heros, wyrażenie : $pozx = $x ; $pozy = $y

Ustaw właściwości obiektu - rycerze gracza 2 (wszyscy): $attack = $attack - XXX * ($x<pozx>$pozx-2)*($y<pozy>$pozy-2)

i akcja zachowaj regułę. W miejsce XXX wstawiasz ile ataku ma spadać. Teraz będzie wyglądało to tak: Ty musisz walczyć, dowolny rycerz musi walczyć. Wtedy każdy rycerz w odległości 1 będzie tracił atak. Niestety nie bardzo da radę wsadzić tam regułę o utracie życia - to można by zrobić tylko dla konkretnego rycerza. Możesz za to dopisać do powyższego " * ($health < $maxhealth)", wtedy rycerz będzie musiał być dodatkowo ranny

I widzę że jesteś kumaty w edytorze, więc Ci wyjaśnie czemu tego warunku z życiem nie damy rady zrobić. Oto jak by to wyglądało dla konkretnego rycerza:
ustaw właściwości $zycie = $health, wykonuj co pół sekundy albo sekunde (trzeba by zobaczyć jak lepiej działa)

i w warunku do utraty ataku dodać, że $health < $zycie. Dzialalo by to tak, ze zmienna zycie zawiera ilosc zycia rycerza, po czym gdy ten poziom spadnie, to odejmie sie rycerzowi atak, i po chwili zmienna zycie przyjmie nowa wartosc. Ale niestety nie da sie tak zrobic dla grupy jednostek, gdyz kazda musialaby miec osobna zmienna, oraz kazdy rycerz musialby stac na mapie od poczatku - nie dzialaloby to na "koszarowców"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez firefly dnia Sob 21:33, 17 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
JacobvsLocke



Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:22, 18 Mar 2012 Powrót do góry

" * ($health < $maxhealth)"
To powinno wystarczyć. Dzięki za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:00, 18 Mar 2012 Powrót do góry

Zawsze będzie to miało sens, że np bohater zatruwa przeciwnika, i ten traci stopniowo atak Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
GameTzar



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 39 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Irlandia / Sligo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:17, 06 Wrz 2012 Powrót do góry

Witam Smile

Chciałbym dowiedzieć się co zrobić aby po jakiejś konwersacji odjęło graczu np 100 złota.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:16, 06 Wrz 2012 Powrót do góry

http://www.tzar.fora.pl/mapy-i-inne-do-sciagniecia,15/podreczniki-wszystko-czego-potrzeba-do-stworzenia-mapki,4372.html ---> http://www.tzar.fora.pl/mapy-i-inne-do-sciagniecia,15/edytor-troche-porad-i-wskazowek,3252.html ---> wyrażenie @setgold(1,@gold(1)+10) wklejasz np jako wynik frazy

"*numer gracza, jaki otrzymuje złoto, jest definiowany przez obie pogrubione liczby @setgold(1,@gold(1)+10) (liczby mogą być różne, akcja działa w następujacy sposób: ustawia złoto gracza okreslonego pierwszą pogrubioną cyfrą, na złoto gracza pogrubionego drugą cyfrą, plus ta trzecia liczba. Jeżeli obaj gracze są jednakowi, wtedy poprostu dodaje złoto
*możesz zmienić zasób, jaki jest dodawany: @setgold(1,@gold(1)+10) - zamiast gold, może być: food, wood, stone"


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
GameTzar



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 39 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Irlandia / Sligo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:46, 06 Wrz 2012 Powrót do góry

Wielkie dzięki za pomoc Smile))

Wszystko działa poprawnie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
King Paweł



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 449 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:23, 07 Wrz 2012 Powrót do góry

Czy jest taka możliwość, aby dać grupie jednostek rozkaz trzymania pozycji?
Tak żeby stali i bili tylko jednostki w zasięgu ataku.

Próbowałem dać akcje rozkaz dla obiektu: Broń pozycji, ale nigdy mi to nie działało.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ziomal6512



Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 49 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Legnica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:57, 23 Gru 2012 Powrót do góry

Witajcie. Mam problem gdyż chcę aby za każdym razem kiedy zabiję wrogą jednostkę dostawał 10 złota. Próbowałem kombinowac wyrażeniami ale jedynie co z tego wychodzi to to że jak zabiję dowolną jednostkę to co sekundę dostaje te 10 złota


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:55, 25 Gru 2012 Powrót do góry

1. wchodzisz tu http://www.tzar.fora.pl/mapy-i-inne-do-sciagniecia,15/podreczniki-wszystko-czego-potrzeba-do-stworzenia-mapki,4372.html

2. http://www.tzar.fora.pl/mapy-i-inne-do-sciagniecia,15/edytor-troche-porad-i-wskazowek,3252.html

3. W pierwszym poście znajdujesz "potwory dające złoto po śmierci"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kaboomb



Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:23, 01 Mar 2013 Powrót do góry

Wie ktoś może jak zrobić aby po konwersacji jednostka zmieniała swoje królestwo z królestwa 6 do królestwa 1?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:35, 02 Mar 2013 Powrót do góry

W wyniku ostatniej frazy w konwersacji wpisujesz $zmienna = 1 (slowo zmienna mozesz zastapic dowolna nazwa).

Robisz regułę. W warunku wpisujesz $zmienna == 1
Akcja: zmień właściciela obiektu - tu już sobie poradzisz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)