Autor |
Wiadomość |
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Czw 16:17, 23 Sie 2007 |
|
Dzięki Nigi, bardzo mi pomogłeś, a jeszcze jedno co do "#". Jeżeli w planszy 1 kupię miecz to, czy za pomocą tego operatora mogę sprawić, by był on w zasobniku w planszy 2?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
DeadMAN
Naczelnik
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 942
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bastion Potępionych Płeć:
|
Wysłany:
Czw 17:16, 23 Sie 2007 |
|
w zasobniku nie, ale może leżeć koło bohatera
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Czw 18:20, 23 Sie 2007 |
|
Dodam jeszcze, że przy pomocy domyślnego rozkazu możesz sprawić, że jednostka automatycznie podniesie przedmiot. Jeśli mapa rozpocznie się z widokiem wycentrowanym gdzie indziej, a po podniesieniu przedmiotu widok zostanie wycentrowany na jednostce, to dla gracza będzie to wyglądało tak, jakby jednostka zaczynała mapę z tym przedmiotem.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Nie 9:56, 26 Sie 2007 |
|
Dwa pytania odnośnie edytora
1. funkcja @rnd, służy do losowego wybierania konwersacji, argumentów. Ja użyłem jej tylko do losowania pierwszych trzech fraz konwersacji. Jak zrobić coś takiego, aby losowało pomiędzy 5,6,9 frazą i czy mogę zmienić nazwy fraz i ma to jakieś znaczenie w losowaniu powyższych zdań i jeszecze jedno pytanko odnośnie rnd, czy można losować Reguły?
2.Drugie pytanko Jak zrobić, aby złoto z pierwszej planszy przechodziło na drugi level z kampanii.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Nie 11:47, 26 Sie 2007 |
|
1. W swej ogólności funkcja @rnd służy do losowego wybierania liczby :) Poprzez stwierdzenie o losowaniu pierwszych trzech fraz masz na myśli, że gracz ujrzy frazę 1, 2 lub 3, a potem kolejne? Jeśli tak, to bez względu na to, które to są frazy, zrobiłbym to w ten sposób, że przed konwersacją wykonuję wyrażenie $zmienna=@rnd(1,3), a następnie w warunkach do trzech interesujących mnie fraz ustawiam odpowiednio $zmienna==1, $zmienna==2 oraz $zmienna==3. I wtedy nie ma znaczenia które to będą frazy. Na podobnej zasadzie możesz losowo wywoływać reguły.
2. W pierwszej planszy w regule powodującej zwycięstwo, przed akcją "wczytaj mapę", dodaj akcję "wyrażenie", a w niej wpisz:
To wyrażenie zapisze ilość złota gracza 1 w zmiennej permanentnej o nazwie "#zmienna". Ta sama zmienna będzie dostępna w drugiej mapie, więc tam w regule z warunkiem 1 dodaj akcję wyrażenie, a w niej wpisz:
Kod: |
@setgold(1,#zmienna) |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Nie 11:50, 26 Sie 2007 |
|
Po raz kolejny dzięki za pomoc
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Vairon
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Wto 20:44, 28 Sie 2007 |
|
Co zrobić, aby w pewnym momencie, dany szpieg podszył się pod wroga albo ujawnił? Rozkaz ,,Domyślny" nic nie daje.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Wto 20:45, 28 Sie 2007 |
|
Obawiam się, że nie da się za pomocą reguł zmusić szpiega do podszycia i ujawnienia.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Vairon
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 16:13, 08 Wrz 2007 |
|
Cytat: |
@setai(x,y) - włącza skrypt numer <y> dla gracza o numerze <x> |
Taką funkcję znalazłem w instrukcji Nigiego. Mógłby mi ktoś dokładnie wyjaśnić co to jest ten cały skrypt?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Ender
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 21:34, 08 Wrz 2007 |
|
Heej pomoglby mi kto wyjasnic tych skryptow w edytoze przy kampani? jak zrobic by najpierw wrodzy straznicy byli neutralni a w chwili gdy sie zbilzysz jednostka to zeby gadali miedzy soba a potem zaatkowac? i pytanko drugie: czy da sie umiescic wybor kwestii? tak zeby podczas rozmowy wyszlo ze mozna bedzie przejsc spokojnie obok straznikow?czy edytor niestety jest z tego okrojony?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Nie 7:46, 09 Wrz 2007 |
|
Użyj mocy ustawień dyplomacji A z tym drugim to jest multum tematów na ten temat, ale to będzie tak
w wyniku którejś konv wpisujesz
a w drugiej
i później tylko w Warunku do reguły
i tam dodaj akcję które mają się uruchomić po kliknięciu na tą opcję dialogową
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Vairon
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Wto 18:24, 11 Wrz 2007 |
|
Czy da się zrobić coś takiego, że jak powiedzmy 20 przypadkowych krów (wyprodukowane przez gracza podczas gry, a nie zrobione w edytorze)wejdzie w jakieś miejsce, to zginą tylko te krowy, które weszły i potem coś się wydarzy. Jeśli tak to jak to zrobić?
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Vairon dnia Wto 20:09, 11 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Wto 19:26, 11 Wrz 2007 |
|
hmm... W zakładce wydarzenia wybierasz obiekt w obszarze, tam zaznaczasz typ jednostki, czyli krowy, później liczenie np. 1 i potem w warunku wpisz nazwę tego wydarzenia, i do akcji dodaj zniszcz obiekt i po prostu, zachowaj regułę, dla lepszego efektu zachowanie opóźni o 1000 msek.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Vairon
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Wto 20:12, 11 Wrz 2007 |
|
Już tak próbowałem, tylko, że wtedy giną nie tylko te które tam weszły ale także wszystkie inne na mapie. Ale mimo wszystko dzięki. Jeśli jednak ktoś wie jak to zrobić to bardzo proszę o odpowiedź. Ponawiam tekże moje poprzednie pytanie.
Proszę o odpowiedź kogoś doświadczonego, kogoś kto robił już podobne rzeczy, np. Nigiego
Z góry dzięki.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Śro 7:11, 12 Wrz 2007 |
|
Myślę, że nigi jest raczej za "dobry" aby tłumaczyć takie, rzeczy. Dało by się to zrobić, ale z pomocą wyrażeń. Może później Ci to wytłumaczę, bo teraz spieszę się do szkoły O, albo napisz do mnie na gg
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|