Autor |
Wiadomość |
MeXiN
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 15:32, 12 Wrz 2007 |
|
nigi o co chodzi z tym programem??
Cytat: |
$program – ZL/TO, akcja aktualnie wykonywana przez obiekt, numer ustawiany jest także gdy obiekt podąża do wyznaczonego celu, np. kliknięcie na drzewa powoduje natychmiastowe ustawienie wartości 2 dla chłopa, nawet jeśli najpierw będzie on musiał przejść pół planszy do drzew9 |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Kamil Kania
Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z dalekiego Południa Płeć:
|
Wysłany:
Śro 15:45, 12 Wrz 2007 |
|
Trzeba dublować od razu post w dwóch tematach?
Tak jak jest napisane, jeżeli dany obiekt coś wykonuje to zmiennej program zostaje przypisana wartość - bardziej szczegółowo jest to napisane w instrukcji
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MeXiN
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 8:22, 13 Wrz 2007 |
|
mozesz podac jakis dokladny przyklad??
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Czw 14:03, 13 Wrz 2007 |
|
W instrukcji jest wyraźnie napisane, o co chodzi ze zmienną $program. Kiedy zrobisz wydarzenie "wyrażenie do obiektu" i wpiszesz $program==2, to wydarzenie będzie prawdziwe, kiedy obiekt będzie ścinał drzewa.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
MeXiN
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 17:20, 13 Wrz 2007 |
|
aha rozumiem na poczatku nmyslalem ze chodzi o cos z rozkazem ale teraz jest ok. dzieki
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Pon 12:38, 24 Wrz 2007 |
|
Nigi nie jest "za dobry", aby cokolwiek tłumaczyć. (A że akurat byłem za granicą, to nie miałem za bardzo możliwości odpowiedzenia wcześniej ;)). W każdym razie, odpowiadając po koleji na pytania:
Vairon napisał: |
Cytat: |
@setai(x,y) - włącza skrypt numer <y> dla gracza o numerze <x> |
Taką funkcję znalazłem w instrukcji Nigiego. Mógłby mi ktoś dokładnie wyjaśnić co to jest ten cały skrypt? |
Skrypty opisują styl gry komputera. Domyślnie w grze jest dostępnych 13 skryptów, możesz je przejrzeć w edytorze (Mapa->Królestwa->SI). Nie pamiętam jaka jest numeracja tych skryptów na potrzeby funkcji @setai, ale prawdopodobnie skrypt <DOMYśLNY> będzie miał numer 0, i potem kolejno "Magic" numer 1, "Magic, Religion" numer 2, itd.
Ender napisał: |
i pytanko drugie: czy da sie umiescic wybor kwestii? |
Dodam tylko, że aby w konwersacji pojawiły się dwie (lub więcej) frazy do wyboru, należy je obie ustawić jako kontynuacje poprzedniej frazy (lub zaznaczyć jako pierwsze, jeśli mają się pojawić na początku konwersacji).
Vairon napisał: |
Czy da się zrobić coś takiego, że jak powiedzmy 20 przypadkowych krów (wyprodukowane przez gracza podczas gry, a nie zrobione w edytorze)wejdzie w jakieś miejsce, to zginą tylko te krowy, które weszły i potem coś się wydarzy. Jeśli tak to jak to zrobić? |
Nie da się tego zrobić akcją "zniszcz obiekt", bo nie można przekazać obiektów znalezionych wydarzeniem reguły do akcji w tej regule. Ale można zastosować pewną sztuczkę.
Na początek utwórz regułę z wydarzeniem "obiekt w obszarze" i tam ustaw typ jednostki krowa, liczenie >=20, no i ustaw jakiś obszar. Następnie do tej reguły dodaj akcję "ustaw właściwości obiektu", jako obiekt ustaw typ-krowa, a w wyrażeniu wpisz:
Kod: |
$health = (($x<xmin) || ($x>xmax) || ($y<ymin) || ($y>ymax))*$health |
gdzie (xmin,ymin) to współrzędne lewego-górnego, a (xmax,ymax) to współrzędne prawego-dolnego rogu wybranego obszaru.
To wyrażenie ustawi $health na 0 jeśli jednostka będzie w wybranym obszarze (co spowoduje śmierć jednostki), a w przeciwnym wypadku $health nie zmieni się.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Govannon
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 12:36, 30 Wrz 2007 |
|
Mam pytanie. Nie wiem czy nie padło ono już gdzieś na forum, ale co tam piszę. W jaki sposób za pomocą reguł można umieścić jednostkę w zasobniku (np. w karawanie) i ją tam zablokować, żeby nie mogła wyjść?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 12:41, 30 Wrz 2007 |
|
Nie da się zrobić czegoś takiego. Można jedynie kazać jednostce wejść do zasobnika(chyba!) za pomocą rozkazu domyślnego.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Govannon
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 13:15, 30 Wrz 2007 |
|
Rozkaz domyślny nie działa jednostki podchodzą do zasobnika, ale nie wchodzą do niego. A czy można zrobić tak, że jeśli gracz umieści jednostki w zasobniku to ostaną one tam zablokowane? Może jestem trochę uparty ale co tam
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Nie 15:59, 30 Wrz 2007 |
|
Linear napisał: |
Nie da się zrobić czegoś takiego |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Govannon
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pon 14:02, 01 Paź 2007 |
|
Jeszcze jedno pytanko. Jak zrobić coś takiego, żeby dana konwersacja włączała się automatycznie, za każdym podejściem do wskazanego miejsca, lecz tylko do pewnego momentu, np. do wykonania jakiegoś zadania, bądź innej konwersacji.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Pon 14:36, 01 Paź 2007 |
|
Użyj mocy wyrażenia pozadaniu=1, ale pamiętaj warunkiem musi być pozadaniu=0, a w warunku wpisz dwa==.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Linear
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 71 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 14:36, 01 Paź 2007 |
|
Żeby konwersacja uruchamiała się za każdym razem umieszczasz w regule z nią akcję zachowaj regułę, ale to chyba wiesz. Dodaj do warunku reguły oprócz tego co już masz "$zmienna!=2". Gdy wykonane zostanie zadanie lub uruchomiona reguła z inną konwersacją, dodaj do odpowiedniej reguły akcję wyrażenie i w wyrażeniu wpisz "$zmienna=2". Gdy reguła z tą akcją zostanie uruchomiona $zmienna otrzyma wartość 2, więc reguła z konwersacją przestanie się uruchamiać.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Govannon
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pon 14:41, 01 Paź 2007 |
|
Dzięki właśnie to sprawdzam
Działa bezbłędnie. Dzięki serdeczne.
//
Scaliłem twoje posty w jeden. Ostrzeżenie słowne...
//piorun
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
szymon668
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany:
Pon 15:07, 01 Paź 2007 |
|
Nie pisze się posta pod postem, dostatniejsze bana za spam.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|