Forum Karczma "U Cesarza" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Kody przydatne do testowania mapy - czy istnieją takie? Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Matello



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 236 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Śro 18:51, 06 Paź 2010 Powrót do góry

Siemka, mam pytanie. Testowanie mapy co dodanie pewnej zmiany w edytorze jest tym, co najbardziej zniechęca mnie do pracy nad moją kampanią. Czy jest może kod, który wymuszał by ustalenie wartości zmiennej na taką, jaką podam? Albo inne w miarę przydatne kody do edytora? Znam jeden ale jest do niczego...
/Sprostowania
Żeby zadziałała akcja wymagana jest zmienna $pomidorek o wartości 5, więc chciałbym wpisać kod np :
/hm pomidorek=5
I wtedy wartość $pomidorek zmienia się na 5 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SOBD^Chidori



Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 277 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:14, 06 Paź 2010 Powrót do góry

yyy.. nie nie ma takich kodów ; d ale szybkość turbo ( * ) i kod

hmgod pozwala szybko przetestować mapkę ; d


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Matello



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 236 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Śro 19:41, 06 Paź 2010 Powrót do góry

SOBD^Chidori napisał:
yyy.. nie nie ma takich kodów ; d ale szybkość turbo ( * ) i kod

hmgod pozwala szybko przetestować mapkę ; d

Niestety to nie wystarcza, z turbo by przetestować nowo dodaną regułę potrzebuję kilku minut (2-3) a to dużo, jeżeli reguły trzeba testować na bieżąco.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Śro 19:47, 06 Paź 2010 Powrót do góry

Dużo prościej byłoby, gdyby można było wczytać save'a... Ale niestety, przy zapisywaniu zapisuje się wersja mapki w danym momencie w całości, więc jeśli się wczyta po zmianach w edytorze to i tak nie będą one widoczne... Za każdym razem trza od nowa. Masz rację - to jest strasznie zniechęcające. Prawdę powiedziawszy, mam wrażenie, że przy rozbudowanych mapach gorsze jest testowanie i poprawki, niż samo tworzenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Matello



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 236 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Śro 20:32, 06 Paź 2010 Powrót do góry

Gedeon napisał:
Prawdę powiedziawszy, mam wrażenie, że przy rozbudowanych mapach gorsze jest testowanie i poprawki, niż samo tworzenie.

Dokładnie. Ja nie chcę wiedzieć jak wyglądały testy Wing of Darkness Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matello dnia Śro 20:33, 06 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Śro 20:43, 06 Paź 2010 Powrót do góry

Testy nie wiem, ale kiedyś Firefly wspomniał, że mapę obmyślał pół roku Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:45, 01 Lis 2010 Powrót do góry

O stary, testowania Woda to mi nawet nie przypominaj:P Generalnie miałem dwie mapki, Woda i 'poligon'. Na nim tworzyłem różne bardziej złożone rozwiązania (jak np umiejętności), i testowałem, a potem przenosiłem do WoDa. Następnie kiedy wszystko już niby działało, wrzuciłem do Woda, i zrobiłem domek, po kliknięciu którego mamy możliwość podnoszenia wybranych zmiennych o 1, w celu testowania innych spraw. Polecam coś takiego zrobić, wystarczą 2-3 minutki, a masz dużo łatwiej z testowaniem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Pon 20:36, 01 Lis 2010 Powrót do góry

To weź podaj te kody do testowania zmiennych, bo właśnie nad tym się w tym temacie zastanawiamy:D


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
daniel_sk16



Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 96 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:34, 01 Lis 2010 Powrót do góry

hmcont [wyrażenie]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
firefly
Straż Miejska


Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:30, 01 Lis 2010 Powrót do góry

Źle mnie zrozumiałeś, nie znam takich kodów. Za to na mapie możesz zrobić przycisk, taki jak w mojej mapie, który wywoła konwersacje, a w niej frazy:

"a", wynik $a + 1
"b', wynik $b + 1

W ten sposób można sobie nieco zycie ułatwić. Niestety wszystkie zmienne trzeba wprowadzić w edytorze, nie można zmieniać dowolnej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nigi
Straż Miejska


Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet

PostWysłany: Wto 9:13, 02 Lis 2010 Powrót do góry

Sprostowanie tego co napisał daniel_sk16 parę postów wyżej - kod zwie się hmcalc, jako argument można do niego wpisać dowolne wyrażenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gedeon



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3

PostWysłany: Wto 11:22, 02 Lis 2010 Powrót do góry

Dziękuję, zapewne się przyda.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)