Autor |
Wiadomość |
Matello
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany:
Śro 18:51, 06 Paź 2010 |
|
Siemka, mam pytanie. Testowanie mapy co dodanie pewnej zmiany w edytorze jest tym, co najbardziej zniechęca mnie do pracy nad moją kampanią. Czy jest może kod, który wymuszał by ustalenie wartości zmiennej na taką, jaką podam? Albo inne w miarę przydatne kody do edytora? Znam jeden ale jest do niczego...
/Sprostowania
Żeby zadziałała akcja wymagana jest zmienna $pomidorek o wartości 5, więc chciałbym wpisać kod np :
/hm pomidorek=5
I wtedy wartość $pomidorek zmienia się na 5
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
SOBD^Chidori
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Śro 19:14, 06 Paź 2010 |
|
yyy.. nie nie ma takich kodów ; d ale szybkość turbo ( * ) i kod
hmgod pozwala szybko przetestować mapkę ; d
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Matello
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany:
Śro 19:41, 06 Paź 2010 |
|
SOBD^Chidori napisał: |
yyy.. nie nie ma takich kodów ; d ale szybkość turbo ( * ) i kod
hmgod pozwala szybko przetestować mapkę ; d |
Niestety to nie wystarcza, z turbo by przetestować nowo dodaną regułę potrzebuję kilku minut (2-3) a to dużo, jeżeli reguły trzeba testować na bieżąco.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Śro 19:47, 06 Paź 2010 |
|
Dużo prościej byłoby, gdyby można było wczytać save'a... Ale niestety, przy zapisywaniu zapisuje się wersja mapki w danym momencie w całości, więc jeśli się wczyta po zmianach w edytorze to i tak nie będą one widoczne... Za każdym razem trza od nowa. Masz rację - to jest strasznie zniechęcające. Prawdę powiedziawszy, mam wrażenie, że przy rozbudowanych mapach gorsze jest testowanie i poprawki, niż samo tworzenie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Matello
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany:
Śro 20:32, 06 Paź 2010 |
|
Gedeon napisał: |
Prawdę powiedziawszy, mam wrażenie, że przy rozbudowanych mapach gorsze jest testowanie i poprawki, niż samo tworzenie. |
Dokładnie. Ja nie chcę wiedzieć jak wyglądały testy Wing of Darkness
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Matello dnia Śro 20:33, 06 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Śro 20:43, 06 Paź 2010 |
|
Testy nie wiem, ale kiedyś Firefly wspomniał, że mapę obmyślał pół roku
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
firefly
Straż Miejska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 18:45, 01 Lis 2010 |
|
O stary, testowania Woda to mi nawet nie przypominaj:P Generalnie miałem dwie mapki, Woda i 'poligon'. Na nim tworzyłem różne bardziej złożone rozwiązania (jak np umiejętności), i testowałem, a potem przenosiłem do WoDa. Następnie kiedy wszystko już niby działało, wrzuciłem do Woda, i zrobiłem domek, po kliknięciu którego mamy możliwość podnoszenia wybranych zmiennych o 1, w celu testowania innych spraw. Polecam coś takiego zrobić, wystarczą 2-3 minutki, a masz dużo łatwiej z testowaniem
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Pon 20:36, 01 Lis 2010 |
|
To weź podaj te kody do testowania zmiennych, bo właśnie nad tym się w tym temacie zastanawiamy:D
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
daniel_sk16
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 22:34, 01 Lis 2010 |
|
hmcont [wyrażenie]
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
firefly
Straż Miejska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 950
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 23:30, 01 Lis 2010 |
|
Źle mnie zrozumiałeś, nie znam takich kodów. Za to na mapie możesz zrobić przycisk, taki jak w mojej mapie, który wywoła konwersacje, a w niej frazy:
"a", wynik $a + 1
"b', wynik $b + 1
W ten sposób można sobie nieco zycie ułatwić. Niestety wszystkie zmienne trzeba wprowadzić w edytorze, nie można zmieniać dowolnej
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nigi
Straż Miejska
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Internet
|
Wysłany:
Wto 9:13, 02 Lis 2010 |
|
Sprostowanie tego co napisał daniel_sk16 parę postów wyżej - kod zwie się hmcalc, jako argument można do niego wpisać dowolne wyrażenie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Gedeon
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 2/3
|
Wysłany:
Wto 11:22, 02 Lis 2010 |
|
Dziękuję, zapewne się przyda.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|