Autor |
Wiadomość |
mihalo
Dołączył: 01 Sty 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 10:00, 16 Kwi 2006 |
|
Więc tutaj umieszczajcie wasze problemy związane z tworzeniem kampaniii i map, ja zacznę pierwszy:
1. czy jeśli zaznaczę ciągłość jednostki i ona weźmie na 1szej mapie przedmioty to czy na następnej będzie je posiadać?
2. Oraz jeśli będzie nzywać X na 1szej mapie i X na drugiej ale będzie to jednostka innego typu (na 1szej wieśniak na 2giej rycerz) to czy jej właściwości i ewentualne przedmioty się zachowają?
3. Jak zrobić aby na samym początku ludzie znjdowali się w statku lub w karawanie? Albo niech wejdą na samym początku może byc i tak, ale problem polega na tym jak stworzyć regułę że jesli wyjda z karawany to porażka?
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mihalo dnia Śro 18:17, 24 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
KrzysztofZW
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 8:31, 17 Kwi 2006 |
|
AD. 1
Nie - na drugiej mapie możesz zrobić tylko koło danej jednostki te przedmioty - problem polega na tym, że nie wiesz, czy gracz nie wykorzystał wszystkich możliwości magicznego przedmiotu - wiem z doświadczenia, ale mogę się mylić(małe prawdopodobieństwo).
Dzieje się tak dlatego, że przedmioty nie posiadają ciągłości.
AD. 2
Przedmioty - tak jak już pisałem - nie. Właściwości... mhm... trudno mi powiedzieć - dalej z dośwaidczenia wnioskuję, że nie - no bo jak można np. przekazać moc mana piechurowi(mogę się mylić) - sam próbowałem - zbytnio nie idzie...
AD. 3
Można tak zrobić prócz jednego - jednostki na początku gry nie mogą się znajdować w zasobniku - trzeba je tam wprowadzić na początku gry. Jestem prawie pewien... muszę się tylko lepiej przyjrzeć regułom.
PS
Wiem... same nic nie mówiące prawie info, jednak nad trzecim punktem popracuję bardziej.
A może ktoś ma lepsze rady? Ja w każdym bądź razie - pokombinuję
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mr.Arthur
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 9:23, 17 Kwi 2006 |
|
Nie wiem dlaczego ale mam taki beznadziejny problem... nie wiem jak przekrecic brame!!! Moze ktos mi poweidziec!!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
mihalo
Dołączył: 01 Sty 2006
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pon 10:02, 17 Kwi 2006 |
|
przekręcasz CTRL i ALT
Z tym pkt 3cim poradziłem sobie inaczej poprostu zaznaczyłem obszar, i gdy jendostki się tam znajda poza wozem to nstąpi akcja. Bo obiekt poza zasobnikiem nie działał.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Razowiec
Dołączył: 27 Sty 2006
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Będzin/Zduńska Wola
|
Wysłany:
Pon 10:02, 17 Kwi 2006 |
|
altem shiftem albo controlem sie przekrecalo
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Pon 10:18, 17 Kwi 2006 |
|
Kurcze... Wchodzę na forum, a tu masa postów. Jak za dawnych czasów normalnie... Piechur również może mieć manę tak jak i każda inna jednostka. Nie jestem jednak pewien czy ciągłość może istnieć między innymi jednostkami. Trzebaby to przetestować.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Mr.Arthur
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 13:51, 17 Kwi 2006 |
|
Nie da sie przekrecic ani alt ani ctrl ani shiftem... wiec chyba budynkow sie nie da przekrecac.. a przynajmniej nie brame!!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Draco
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka
|
Wysłany:
Pon 18:21, 17 Kwi 2006 |
|
Da sie i to przedewszystkim brame, bo chyba tylko bramy i mosty można obracać.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KrzysztofZW
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Pon 19:56, 17 Kwi 2006 |
|
Cytat: |
Z tym pkt 3cim poradziłem sobie inaczej poprostu zaznaczyłem obszar, i gdy jendostki się tam znajda poza wozem to nstąpi akcja. Bo obiekt poza zasobnikiem nie działał.
|
Też tak myślałem - ale doszedłem do wniosku, że jeśli mapa prawdziwy świat i lądu kupa - to z tym zaznaczaniem obszarów strasznie dużo roboty.
Sam próbowałem dać regułę, że gdy jednostki wejdą do zasobnika - działa reguła z wyrażeniem $w = 1. Następnie, w regule dawałem $w == 1 && poza(poza - jest to wydarzenie - jeśli te jednostki znajdą się po za obiektem) to działa akcja "przegrana" - niestety, nie wiem czemu na wszystkie sposoby próbowałem, lecz nie zadziałało... :/
Cytat: |
Nie jestem jednak pewien czy ciągłość może istnieć między innymi jednostkami. |
Istnieje - próbowałem w mapie 8 Tzar: CK.
Wodny Druid miał ciągłość zaznaczoną i odpowiednie wyrażenie - #Druid = 1
W następnej mapie zamieniłem go na Wekiernika, dałem ciągłość, ukryty - tak samo jak u druida byłem, i tylko w regułach przy #Druid == 1 dałem akcję "ujawnij obiekt" - a tam za tego druida jest wekiernik - działało - jednak nie miał on właściwości druida - Kapłani np. mogą uzdrawiać - wekiernik - tylko przez księgę magiczną.
Cytat: |
Piechur również może mieć manę tak jak i każda inna jednostka.
|
Tak, lecz domyślnie jej nie ma... musi użyć księgi zaklęć - a poza tym zbytnio z tego nie korzystamy - coś jest chyba zwalone z tą maną u "zwykłych jednostek":/
Co do przekręcania - oczywiście, że się da - trza przytrzymać przy wyborze bramy ALT lub CTRL - zawsze tak robię - wszędzie tak jest - popróbuj trochę
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Viltharis
Naczelnik
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 3626
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany:
Wto 7:09, 18 Kwi 2006 |
|
Są księgi, które potrzebują many i w tedy i zwykłemu piechurowi się może przydać. Po za tym to może mówić o "magicznym potencjale" jednostki. Można zrobić kamanię, w której wieśniak jest uczniem maga, a po kilku planszach się nim staje z zebranym już do tąd doświadczeniem. W tedy wieśniakowi może się przydać mana.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Obieżyświat
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 18:51, 22 Kwi 2006 |
|
Ja mam problem z tym żeby dana postac gadała w tym a nie innym momencie? Czytałem instrukcję, ale mało się z niej dowiedziałem.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Daernis
Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z troszeczke innej bajki ;)
|
Wysłany:
Sob 19:13, 22 Kwi 2006 |
|
Rozwiń trochę o co Ci chodzi. Chcesz ,zeby postać mowila jak ktoś będzie w odpowiednim miejscu? Czy ,żeby mówiła jak druga skończy? Napisz sytuację.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KrzysztofZW
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 19:48, 22 Kwi 2006 |
|
Wal na IRCA! Tam wszystko Ci powiemy i doradzimy - ja i Nigi!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Obieżyświat
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 19:55, 22 Kwi 2006 |
|
Chcę, aby postać mówiła, gdy będzie w odpowiedznim miejscu
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
KrzysztofZW
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 842
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany:
Sob 20:01, 22 Kwi 2006 |
|
Wejdź na mIRCa, ileż mam mówić - od razu Ci powiemy!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|